Andrzej POCHODAJ

adres do korespondencji:
andrzej@seamaster.pl
telefony:
tel/fax – 071 3190236
mobil – 0605 577841

Staż morski:
Blisko 10.000h/45.000Mm na M. Bałtyckim, M. Północnym, M. Norweskim (m. in. Orkady i Szetlandy), M. Irlandzkim, M. Tyrreńskim, M. Adriatyckim, M. Jońskim, M. Egejskim, M. Karaibskim (m. in. Kuba, Puerto Rico, BVI, W-py Zawietrzne, ABC), Północnym Atlantyku (dwa razy trawers, kilka razy Biscay oraz m. in. Azory, Bermudy, W-py Kanaryjskie, Madera, W-py Owcze, Hebrydy), wodach Ziemii Ognistej. Na rejsach, przeprowadzkach i kursach żeglowałem na ponad 30 jachtach ponad 20 typów (produkcji polskiej, niemieckiej, francuskiej, szwedzkiej, słoweńskiej i amerykańskiej) długości 7-56m, z czego prowadziłem jednostki 7-32m.

Stopnie i uprawnienia:
2007 – profesjonalny międzynarodowy (zgodny z STCW VI/1-4) Master of Yacht 200gt Ocean (pat. IYT/MCA nr OC749) i Master of Yacht 200gt Offshore (pat. IYT/MCA nr 1591POL);
2007 – świadectwo podstawowego przeszkolenia (zgodne z STCW VI/1) w zakresie: Indywidualnych technik ratunkowych, Ochrony przeciwpożarowej, Elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej, Bezpieczństwa własnego i odpowiedzialności wspólnej;
2006/2007 – dwusemestralny kurs meteorologii na Uniwersytecie Warszawskim;
2005 – świadectwo operatora dalekiego zasięgu (LRC) nr GL-09483 i świadectwo operatora VHF nr MA-04075;
2004 – świadectwo przeszkolenia w zakresie wykorzystania radaru i ARPA. Poziom operacyjny (zgodne z STCW A-I/12) nr 219892;
1999 – świadectwo radiooperatora w służbie morskiej i żegludze śródlądowej nr M-10105;
1998 – kapitan jachtowy pat. PZŻ nr 98, kapitan motorowodny pat. PZMiNW nr 34;
1996 – jachtowy kapitan żeglugi bałtyckiej pat. PZŻ nr 1385;
1993 – świadectwo radiooperatora w służbie morskiej i żegludze śródlądowej nr M-1618;
1991 – jachtowy sternik morski pat. PZŻ nr 1067/T;
1989 – sternik jachtowy pat. PZŻ nr 3304/T i kurs ratownictwa morskiego dla żeglarzy w COŻ PZŻ w Trzebieży;

O sobie:
– prowadzę firmę żeglarską „SEAMASTER-CHARTER” oferujacą czartery, rejsy i szkolenia.
– żeglarsko wywodzę się ze „szkoły trzebieskiej” (tam zdobyłem patenty sternika i sternika morskiego oraz przez wiele lat pływałem m. in. jako skipper Smiałego) oraz Jacht Klubu A.Z.S. we Wrocławiu.
– doświadczenie instruktorskie zdobywałem w J.K. A.Z.S. we Wrocławiu, C.O.Ż. P.Z.Ż. w Trzebieży oraz w Dolnośląskim Stowarzyszeniu Rozwoju Żeglarstwa, gdzie szkoliłem praktycznie żeglarzy i sterników jachtowych oraz prowadziłem zajęcia teoretyczne (łączność i sygnalizacja, locja morska z nawigacją pilotową, nawigacja, ratownictwo, teoria żeglowania i manewrowania) dla sterników, sterników morskich i kapitanów.
– potrafię obsługiwać: radary/ARPA, GPS i LoranC, systemy nawigacji elektronicznej (ECDIS i RCDS, chartplottery), radiostacje VHF i MF/HF, systemy łączności satelitarnej Inmarsat C i M oraz Iridium, samostery i autopiloty oraz niemalże wszystko z czym można spotkać się na jachtach. Posiadam sporą wiedzę i kulturę techniczną oraz doświadczenie organizacyjne (m. in. Grand Regatta Columbus ’92, Scandinavia Around 2004, Orvaldi Antarctida 2004-2005). Znajomość astronawigacji.
– opublikowałem książki „Łączność na morzu. Poradnik dla żeglarzy” oraz „Kurs na Morze Północne i północno-wschodni Atlantyk. Poradnik dla żeglarzy.”;
– publikuję artykuły o tematyce żeglarskiej w: „Jachtingu” (jestem współpracownikiem), „Żaglach„, ś.p. „Rejsie”, „Szkwale„;
– 1997-2002 – byłem webmasterem serwisu CyberSails
– 1998-99 – współprzygotowywalem multimedialny program edukacyjny do nauki Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej;
– posiadam: GPS, ręczną radiostację VHF, odbiornik radiowy, laptop oraz liczne pomoce nawigacyjne, przewodniki żeglarskie oraz programy komputerowe pomocne w żegludze.;
– znam nie najgorzej język angielski (także terminologię żeglarsko-morską), a prócz tego posiadam żenujące resztki niemieckiego i francuskiego.;
Z zawodu jestem historykiem sztuki i literatury (doktorem nauk humanistycznych), co pozwala mi niejednokrotnie służyć załogom za przewodnika. Moje hobby to (oprócz żeglarstwa): podróże, historia (zwłaszcza epoki napoleońskiej) i ogródek (tak, tak…). Nie palę, alkoholu spożywam niewiele (zwykle niskoprocentowe). Prowadząc rejsy gwarantuję profesjonalizm, wysoką kulturę osobistą oraz dobrą atmosferę.